Kultura | Edukacja | Kronika 112 Sport i rekreacja | Inwestycje

Reklama

Jesteś zainteresowany zareklamowaniem się w naszym serwisie?
Sprawdź dostępne możliwości współpracy!

Oferta reklamowa

Kontakt

Masz ciekawy temat? A może jakieś pytania?

Kontakt

W Czarnożyłach odbyła się konferencja prasowa dotycząca przebudowy DK nr 45 relacji Wieluń – Złoczew

17 listopada 2020 | Infrastruktura

W piątek, 13 listopada, w Czarnożyłach odbyła się konferencja prasowa dotycząca modernizacji niezwykle ruchliwej i niebezpiecznej drogi krajowej nr 45 pomiędzy Czarnożyłami i węzłem Złoczew.

Na spotkaniu przy Urzędzie Miejskim pojawili się samorządowcy, m. in. Poseł na Sejm RP Paweł Rychlik, Wicestarosta Wieluński Krzysztof Dziuba, Bogusław Orzeł – Kierownik Rejonu Wieluń GDDKiA w Łodzi​, Wójt Gminy Czarnożyły Andrzej Modrzejewski, Wójt Gminy Ostrówek Ryszard Turek a także Radny Powiatu Wieluńskiego Andrzej Jażdżyk.

Poseł na Sejm RP Paweł Rychlik już wcześniej na swoim Facebooku poinformował, że na początku listopada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził Program Inwestycji dla rozbudowy odcinka drogi Czarnożyły – Złoczew. Jest to bardzo ważny łącznik z drogą ekspresową S8.

Podczas konferencji poseł Paweł Rychlik powiedział o ujęciu drogi DK 45 w Programie Ministerstwa Infrastruktury, jej znaczeniu w rozwoju regionu, przyszłej modernizacji oraz priorytecie w poprawie bezpieczeństwa mieszkańców przylegających do niej miejscowości.

Od czasu oddania do użytku węzła Złoczew i drogi krajowej S8 nastąpił duży wzrost ruchu drogowego. Tą niebezpieczną trasą przejeżdża olbrzymia ilość samochodów, również tirów. Mieszkańcy wielokrotnie informowali o problemie, bez skutku, w różnych instytucjach. Bezsilność mieszkańców miała nawet zaowocować protestami. Tym większa jest ich radość z przekazanych informacji.

W 2019 r. doszło do takiej sytuacji, że mieszkańcy postanowili, że będą protestować, będą blokować drogę krajową. Ja zaprosiłem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg z Warszawy i z Łodzi, poprosiłem również pana posła, żeby przyjechali na spotkanie z mieszkańcami.

Na to spotkanie znalazł czas i przyjechał pan poseł i za to bardzo serdecznie chciałbym tutaj panu posłowi podziękować. Bo wtedy jakby otworzyły się drzwi, nasz głos został usłyszany w Warszawie.

Pan poseł zorganizował spotkanie z ministrem infrastruktury panem Rafałem Weberem. 28 sierpnia było zebranie, a już 30 sierpnia wraz z moim zastępcą i z panem posłem byliśmy u ministra infrastruktury. Na pewno te działania i później jeszcze wiele, wiele innych przyniosły nam oczekiwane efekty.

Trzeba wyraźnie powiedzieć, gdyby nie zainteresowanie się tą sprawą, gdyby nie interwencja, pomoc pana posła, nie udałoby się zwrócić uwagi tych, którzy decydują, na problemy związane z drogą nr 45, z przejazdem z Wielunia do Złoczewa.

Tak że jeszcze raz panie pośle za tę determinację, za zrozumienie naszych problemów jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję.

– powiedział podczas konferencji Wójt Gminy Czarnożyły Andrzej Modrzejewski

O szczegółach projektowanej przebudowy drogi o długości 11,6 km opowiedział kierownik rejonu GDDKiA w Wieluniu – Bogusław Orzeł. Nośność drogi zostanie podniesiona do 11,5 tony na oś, szerokość pasa zostanie zwiększona z 3 do 3,5 metra, m. in. będą zbudowane ciągi piesze i rowerowe, powstaną zatoczki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Zostaną wyznaczone przebudowy skrzyżowań i niektórych obiektów mostowych.

O strategicznym znaczeniu dla powiatu łącznika pomiędzy Wieluniem a drogą ekspresową S8 mówił podczas konferencji także Wicestarosta Wieluński Krzysztof Dziuba. Krzysztof Dziuba nie szczędził również podziękowań wszystkim zaangażowanym w tak pomyślny rozwój całej sprawy oraz zadeklarował wsparcie inwestycji przez Starostwo Powiatowe. Szczególne podziękowania oraz kwiaty otrzymał Poseł na Sejm RP Paweł Rychlik, za to że usłyszał głos mieszkańców i za jego szczególne zaangażowanie w sprawę uciążliwej drogi DK45.

Podpisanie Programu Inwestycji umożliwia rozpoczęcie prac przygotowawczych do przebudowy drogi. Nastąpi faza projektowania i wdrażania rozwiązań zwiększających zarówno bezpieczeństwo jak i komunikację. Do 2022 roku planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej a realizację robót budowlanych przewidziano natomiast w latach 2024 – 2025.

Standard przebudowywanej drogi zostanie podniesiony do klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego). Droga zostanie przebudowana w ramach zatwierdzonego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 – 2030.

Copyright © 2017-2020 Kocham Wieluń