Od dziś, czyli od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku można składać wnioski o tzw. 300 plus, czyli świadczenie z programu „Dobry Start”.
Do godziny 12:00 w całym kraju złożonych zostało 73,5 tys. takich wniosków dla 107 tys. dzieci. Wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.
Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Obecnie wsparcie otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci.
Pracownicy ZUS będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poczta Polska oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu wniosku o tzw. świadczenie 300+. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
Jeżeli klient chce złożyć wniosek za pośrednictwem portalu PUE ZUS, musi mieć na nim swój profil. Jeśli go nie ma, musi go założyć. Profil na portalu PUE ZUS można założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.
Na PUE stworzony jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”. Który pozwoli uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie. Jeśli wniosek będzie składany za pośrednictwem portalu PUE ZUS, system poprowadzi nas przez cały proces krok po kroku.
– mówi Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS woj. łódzkiego
Informację o przyznaniu świadczenia znajdą się w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek złożony został przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
We wniosku – oprócz innych danych –należy podać: numer rachunku bankowego, na który będzie wypłacane świadczenia, adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Monika Kiełczyńska
Regionalny rzecznik prasowy ZUS
woj. łódzkiego