Kultura | Edukacja | Kronika 112 Sport i rekreacja | Inwestycje

Reklama

Jesteś zainteresowany zareklamowaniem się w naszym serwisie?
Sprawdź dostępne możliwości współpracy!

Oferta reklamowa

Kontakt

Masz ciekawy temat? A może jakieś pytania?

Kontakt

Mieszkańcy Wielunia oszukani metodą „na BLIK”

28 marca 2024 | Komunikaty

Wieluńscy policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa!

Policja przypomina, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych. W ostatnich dniach wieluńscy policjanci przyjęli kolejne zgłoszenia o dokonaniu oszustw metodą „na BLIK”. Schemat działania sprawców jest bardzo podobny.

Mieszkańcy przeważnie informują o tym, że nieznany sprawca włamał się na ich konto w portalu społecznościowym i podszywając się pod właściciela profilu, rozsyła do wszystkich znajomych prośby o pożyczkę, poprzez przekazanie kodu BLIK.

Oszuści internetowi, podając się za naszego znajomego lub członka rodziny, bardzo często tłumaczą się , że nie mogą w tej chwili rozmawiać, że oddzwonią za jakiś czas. Te zabiegi mają uwiarygodnić ich działania i zapobiec dalszej weryfikacji. Kolejno pieniądze są wypłacane za pomocą kodu BLIK i w ten sposób dochodzi utraty pieniędzy.

Jeżeli otrzymamy więc wiadomość z prośbą o przekazanie kodu do szybkiej płatności na telefon tzw. BLIKA, upewnijmy się, komu go wysyłamy, dzwoniąc do tej osoby. Sprawdzajmy również kwotę i odbiorcę podczas potwierdzania takiej transakcji.

Co zrobić, aby nie paść ofiarą oszusta:

  • stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych, bo wtedy o wiele trudniej je przejąć i zalogowanie się, wymaga potwierdzenia poprzez SMS,
  • bezwzględnie potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez komunikatory internetowe — najlepiej dzwoniąc bezpośrednio do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie zaledwie kilka chwil, ale zyskamy potwierdzenie, że to nasz znajomy rzeczywiście potrzebuje pomocy i jemu przekazujemy pieniądze,
  • sprawdź dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, ponieważ oszust nie wypłaci pieniędzy wykorzystując kod, dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie,
  • zawsze chroń swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Policja apeluje, aby zawsze zachować czujność i bardzo ostrożnie podchodzić do wiadomości zawierających prośbę o pożyczenie pieniędzy.

asp. sztab. Katarzyna Grela/KPP w Wieluniu

Reklama Salon optyczny Jacek w Wieluniu
Copyright © 2017-2024 Kocham Wieluń