ZUS przyznał pierwsze kilkaset tysięcy świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
18 lipca rusza wypłata tzw. wyprawki szkolnej. Pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany przez klienta we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.
Obecnie do klientów ZUS zostały skierowane pierwsze informacje o przyznaniu świadczenia, które zostały umieszczone na portalu PUE ZUS. Powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia zostanie przekazane na adres mailowy wskazany przez wnioskodawcę we wniosku. W kolejnych dniach będą sukcesywnie kierowane kolejne informacje o przyznaniu świadczenia.
ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie „300+” w ramach rządowego programu „Dobry start”. Szacuje się, że z programu „Dobry start”, czyli tzw. wyprawki szkolnej, skorzysta w tym roku ponad 4,4 mln dzieci. Wnioski o świadczenie dobry start na rok szkolny 2022/2023 można składać od 1 lipca 2022 r. do 30 listopada 2022 r.
Podobnie jak w zeszłorocznej edycji, wnioski mogą być składane wyłącznie elektronicznie przez trzy kanały: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej oraz portal Emp@tia.
W przypadku, gdy w sprawie będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klientów zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosków, które zostanie umieszczone na profilu klienta na portalu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany sms-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.
ZUS na rozpatrzenie wniosku o świadczenie „Dobry start”, który złożony zostanie do 31 sierpnia, ma czas do 30 września 2022 roku.
Monika Kiełczyńska
Regionalny rzecznik prasowy ZUS
woj. łódzkiego