Wieluńscy mundurowi ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku.
Drogą telefoniczną oszust podający się za pracownika banku uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy.
Od jakiegoś czasu Policja otrzymuje sygnały o tego typu oszustwach. Tym razem ofiarą oszustów padł mieszkaniec powiatu wieluńskiego, który uwierzył w fałszywemu pracownikowi banku, że jego pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone.
Następnie zasugerowano mu ich ochronę i ulokowanie na innym „bezpiecznym koncie” poprzez dokonywanie wpłat przy wykorzystaniu kodów BLIK. Tym sposobem pieniądze trafiły w ręce oszustów. Mężczyzna stracił ponad 10 000 złotych.
Policja apeluje o ostrożność i pamiętajmy!:
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej.
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów.
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV.
- Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku – rozłącz się – sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.
źródło: st. asp. Katarzyna Grela
Rzecznik prasowy KPP w Wieluniu